منو اصلی
فناوری اطلاعات

 

 

نام و نام خانوادگي
سمت شماره تلفن
عبداله آزرمي مسئول كامپيوتر بيمارستان  قائم(عج)
33115632
احمد اکبری شایگان مسئول کامپیوتر بیمارستان امیرالمومنین(ع) 33131376

   

فهرست

  

تعداد موارد زير مجموعه

تعريف كارشناس و رابط فناوري اطلاعات

 

2 ماده 2 تبصره

فصل اول :  وظايف عمومي كارشناسان فناوري اطلاعات

7 ماده 1 تبصره

فصل دوم : وظايف در حوزه سخت افزار

3 ماده

فصل سوم :  وظايف در حوزه شبكه

10 ماده

فصل چهارم :  وظايف در حوزه  نرم افزار

9 ماده

فصل پنجم :  وظايف در حوزه  وب سايت

6 ماده

فصل ششم :  وظايف در حوزه  HIS

4 ماده

فصل هفتم :  وظايف در حوزه  اينترنت

 

4 ماده ا تبصره

 

آيين نامه شرح وظايف كارشناسان فناوري اطلاعات

 

ماده 1 - كارشناس فناوري اطلاعات : داراي مدرك كارشناسي كامپيوتر ( نرم افزاريا سخت افزار ) مي باشد و مسووليت تمامي امور مربوط به فناوري اطلاعات بر عهده ايشان مي باشد .

     تبصره 1 -  در واحدهايي كه كارشناس ندارند و كاردان كامپيوتر انجام وظيفه مي نمايد ، مسووليت تمامي امور مربوط به فناوري اطلاعات بر عهده ايشان مي باشد .( به عنوان كارشناس محسوب مي شوند )

ماده 2 رابط فناوري اطلاعات : داراي مداركي غير از كامپيوتر مي باشند و وظيفه اصلي آنها مرتبط با مدرك مربوطه مي باشد و با مديريت فناوري اطلاعات ،همكاري دارند .

      تبصره 2 كارشناسان و رابطان فناوري اطلاعات ،پس از تاييد مديريت فناوري اطلاعات و صدور ابلاغ از طرف معاونت پشتيباني دانشگاه ، مجوز انجام فعاليت را دارند و در واحدهايي كه رابط در كنار كارشناس حضور دارد ،مسووليت تمامي امور بر عهده كارشناس مي باشد و رابط  مجوز مستقيم ندارد .

اين آيين نامه در نه فصل تهيه شده است . 

 

فصل اول :  وظايف عمومي كارشناسان فناوري اطلاعات

ماده 1 - تهيه و به روز نگاه داشتنن ،شناسنامه تجهيزات رايانه اي ، تجهيزات شبكه و شناسنامه نرم افزارهاي موجود ،به منظور ساماندهي اطلاعات تجهيزات موجود در واحدها

       تبصره 1 -  در حال حاضر شناسنامه ها بصورت كاغذي تهيه شوند

ماده 2 - ارسال گزارش فعاليت هاي انجام شده ( سخت افزار ،نرم افزار ،شبكه )  در قالب فرم هاي تدوين شده و دستورالعمل هاي مديريت ( قالب فرم ها در سايت مديرت و سايت سخت افزار ( شبكه رابطين ) موجود مي باشد )، بصورت فصلی ( حداكثر تا 20 روز اول فصل بعد ) و سالانه ( تا پايان فروردين ماه سال جديد ) به مديريت فناوري اطلاعات وارتباطات

ماده 3 - انجام مراحل كارشناسي فني خريد و تاييد فاكتورهاي خريد در محدوده سقف مجاز در بخشنامه هاي ارسال شده از طرف مديريت خدمات پشتيباني دانشگاه ( معاملات كوچك ) و خريد طبق ليست تجهيزات مجاز كه در سايت سخت افزار موجود مي باشد .

ماده 4 - حضور مستمر در جلسات هماهنگي و بازآموزي هاي برگزار شده توسط مديريت و در مواقعي كه حضور ممكن نيست ،كسب اجازه از مديريت

ماده 5 - اعلام نيازهاي آموزشي به مديريت و ارتقا سطح علمي و عملي با گرفتن آموزشهاي لازم و...

ماده 6 - بازديد از سايتهاي خبري   ICT  جهت به روز نگهداشتن اطلاعات فني و اطلاع  از تكنولوژيهاي جديد جهاني

ماده 7 - بازديد مستمر از وب سايت مديريت فن آوري اطلاعات و واحدهاي زير مجموعه ( مانند سايت سخت افزار)  

 فصل دوم : وظايف در حوزه سخت افزار

ماده 1 -   نظارت بر روند خريد تجهيزات رايانه اي :

      ماده 1-1 - دريافت يا تكميل فرم درخواست خريد تجهيزات رايانه اي ( فرم شماره يك )

      ماده 2-1 - بررسي كارشناسي علت نياز خريد تجهيزات رايانه اي و تاييد ، يا عدم تاييد نياز

      ماده 3-1-  تهيه ليست تجهيزات مناسب با نياز(در صورت تاييد نياز) طبق مشخصات ارائه شده از سوي مديريت فناوري اطلاعات وارتباطات  

      ماده 4-1- تاييد فاكتورها از نظر فني و مطابقت با ليست تجهيزات و بررسي قيمت و اعلام نظر احتمالي در زمينه قيمت ها ( تاييد قيمت بر عهده كارپرداز مي باشد )

ماده 2 -      كنترل فني تجهيزات خريداري شده از نظر تطبيق با فاكتور هاي تاييد شده ،به صورت زير :

       ماده 1-2 -  بررسي فني قطعات و گارانتي هاي ارائه شده و مطابقت با ليست تهيه شده وفاكتور تاييد شده

       ماده 2-2 - الصاق برچسب ليست قطعات داخلي رايانه ها همراه با مشخصات فني و تاريخ شروع و خاتمه گارانتي قطعات بصورت مشخص بر روي رايانه هاي خريداري شده ( بهتر است توسط شركت فروشنده انجام گيرد )

ماده 3 -     فرآيند تعميرات  :

      ماده 3-1 - نصب سيستم عامل ها ونرم افزارهاي جانبي ،آنتي ويروس و... بر روي رايانه هاي موجود در واحد

      ماده 2-3 - تشخيص عيوب سخت افزاري سيستم ها و رفع عيب تجهيزات در حد آموزش هاي داده شده

     ماده 3-3 - نظارت بر فرآيند ارسال تجهيزاتي كه نياز به تعمير دارند ( مانند : چاپگر ) به شركت هاي خصوصي وكنترل كيفيت تعمير تجهيزات

 

فصل سوم :  وظايف در حوزه شبكه

ماده 1 - نگهداري صحيح از كليه تجهيزات شبكه اعم از Active و Passive  بر اساس استاندارد هاي فن آوري اطلاعات و ارتباطات

ماده 2 - تهيه مستندات جامع شبكه بر اساس استاندارد مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات   

ماده 3 - آگاهي كامل از كاربرد و نحوه عملكرد تجهيزات Active

ماده 4 - آگاهي كامل از نحوه ارتباط مركز تا ساختمان مركزي و دسترسي به شبكه اينترانت و اينترنت

ماده 5 - آگاهي كامل از نحوه عيب يابي دروني شبكه و برخورد با مشكلات احتمالي

ماده 6 - حفظ ، نگهداري ، پشتيباني و عيب يابي از نقطه ابتدايي تا انتهايي شبكه موجود

ماده 7 - مطلع نمودن مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات از هرگونه تغيير ، تحول  و نيازها

ماده 8 - عيب يابي و رفع مشكل شبكه‌اي كليه سيستمهاي كامپيوتري موجود در مركز مربوطه ( IP وكارت شبكه و... )

ماده 9 - آشنايي با سيستم عامل لينوكس و مفاهيم اوليه شبكه  Network + ( اختصاصي كارشناسان )

ماده 10 - مطلع بودن از انجام هرگونه عمليات عمراني و تلاش جهت حفظ و نگهداري تجهيزات شبكه

 

فصل چهارم :  وظايف در حوزه  نرم افزار

 

ماده 1 - پيگيري و ارائه راهكارهاي مناسب جهت رفع مشكلات نرم افزاري و بهبود سيستم

ماده 2 - مشاوره به واحد مربوطه جهت مكانيزه كردن فرايند ها

ماده 3 - هماهنگي با مديريت فناوري اطلاعات در خصوص عقد قراردادهاي پشتيباني نرم افزارها

ماده 4 - همكاري در تهيه RFP (تهيه ، تنظيم و مستند سازي نيازمند ها  انتظارات واحد از  نرم افزار مورد تقاضا)

ماده 5 - آشنايي فني با نرم افزار ها و سخت افزارهاي مربوطه  ( مانند حضور وغياب و دستگاه تايمكس ... )

ماده 6 - آگاهي از كليات  (حيطه و نوع فعاليت هاي تحت پوشش) نرم افزارهاي واحد مربوطه جهت پيكيري مناسب تر مسائل مربوطه

ماده 7 - نظارت و پيگيري روند تهيه فايل پشتيبان (Backup data )  از نرم افزار ها بصورت دوره اي و آرشيو آنها

ماده 8 - تاييد اتمام كار پروژه ها و يا فاكتور هاي نرم افزاري                                                    

ماده 9 - مطلع بودن از هر گونه تغيير و تحول نرم افزاري

 

فصل پنجم :  وظايف در حوزه  وب سايت

ماده 1 - آشنايي با نرم افزار ICARUS و آدرس هاي وب سايت واحد

ماده 2 - بررسي وب سايت هاي واحدهاي مختلف واعلام نظرات به مديريت فناوري اطلاعات جهت بهتر شدن كيفيت تمامي وب سايت هاي زير مجموعه

ماده 3 - آشنايي با استاندارد هاي تهيه وب سايت ( از طريق بازديد از سايتهاي متفاوت )

ماده 4 - به روز نگه داشتن مطالب وب سايت  ( اخبار و اطلاعيه و ... )

ماده 5 - نظارت كارشناس IT برروي كار رابط وب سايت ( در صورت متفاوت بودن رابطان )

ماده 6 - نظارت مستقيم بر روي وب سايت واحد خود ،انتقال مشكلات وپيگيري آنها

 

فصل ششم :  وظايف در حوزه  HIS

ماده 1 - نظارت بر آموزش هاي ارائه شده از طرف شركت پيمانكار وگزارش اشكالهاي احتمالي به كارشناس مسوول آموزش نرم افزار

ماده 2 - همكاري با ریاست ومديريت بيمارستان جهت بهتر شدن شرايط كاربري نرم افزار

ماده 3 - نظارت بر فعاليت هاي شركت پيمانكار در زمان سرويس هاي دوره اي و تحويل گرفتن قطعات داغي

ماده 4 - نظارت بر تهيه گزارش هاي HIS توسط سوپروايزرها هر 15 روز و ارسال آنها بصورت فصلي

 

فصل هفتم :  وظايف در حوزه  اينترنت

 

ماده 1 - آشنايي با نحوه ساختن VPN و Dial-up و استفاده از امكانات اينترنت ( FTP,FTP2 ، حجم down Load )و نرم افزارهاي جانبي

ماده 2 - شناسايي error  هاي سيستم جهت اتصال به اينترنت

ماده 3 - راهنمايي كاربران  واحدها جهت گرفتن اشتراك اداري وتاييد نياز فرم درخواست ويا شخصي و يا اشتراك خطوط ADSL  

       تبصره موارد فوق در سايت اينترنت توضيح داده شده است .

ماده 4 - شناخت وآشنايي با ميزان پهناي باند در دانشگاه و ارائه مشكلات اين حوزه به كاربران واحد خود

 

 

 

       
       

 

اوقات شرعی